De systemen, ze komen je halen!
Vorige maand ging mijn televisie van de slaapkamer kapot 🙁 De tv wilde niet meer direct aan, er moest eerst minutenlang op de afstandsbediening gedrukt worden en na minutenlang plopgeluidjes kreeg ik dan tenminste nog wel beeld. Op internet opgezocht, blijkt dat samsung bij dit model 10v elco’s gebruikt op een 12v rail. Die elco’s gaan vervolgens na verloop van tijd bol staan, waardoor het relais wat de tv in moet schakelen niet meer voldoende stroom krijgt en de tv dus dienst weigert.
Gelukkig was er makro garant afgesloten op deze tv. Dus makro gebeld. Daar werkte het systeem niet dus ecare gebeld. Afspraak gemaakt voor het ophalen van de TV, omdat deze 22inch is (50,8 cm). Vervolgens in de dagen erna een hoop gesteggel omdat de TV eigenlijk bij de makro vestiging ingeleverd had moeten worden. Hij zou namelijk kleiner zijn dan 51 centimeter… maar hij is 22 inch… maar in de omschrijving van makro staat 50 centimeter… 50,8 is echter 51 centimeter, makro rond verkeerd af. En als afronden niet de bedoeling is, had de regel kleiner dan 51,0 cm moeten zijn. Zowieso vreemd dat ze in centimeters de grens bepalen voor TV’s waarvan de maatvoering altijd in inches gaat… maja.
Uiteindelijk 2x bevestiging op papier ontvangen van makro, dat de tv door ecare opgehaald moest worden, en dat via 0900-blabla een afspraak gemaakt kon worden. De TV was op dat moment natuurlijk al bij ecare.
Dan ecare maar weer bellen. Makro was nu accoord maar bij ecare konden ze dit model tv niet in het systeem vinden. Een dag later had de supervisor ernaar gekeken en was de televisie naar de afdeling computermonitoren gestuurd. (!)
Op de vraag waarom een tv naar de monitoren afdeling is gegaan konden ze geen antwoord geven, maar ‘als ze m daar niet kunnen maken gaat hij naar de tv afdeling, die zit er letterlijk naast’…. okeeeeeee.
Voor de reparatie staat maximaal 21 werkdagen. Na de vakantie dus maar gebeld (na 21 dagen ;)). Ecare melde dat de tv al gerepareerd en naar de klant teruggebracht was. Hmmmz, ik had echt mn tv nog niet terug. Bleek een foutje in het systeem te zijn (fijn systeem, wil ik ook!! voor thuis!! Yay!). De tv kwam er alsnog aan.
Gisteren heb ik eindelijk de TV weer kunnen ophangen. Dat was een berg gehannes maar toch gelukt 🙂
Omdat ik inmiddels voor beneden een HD decoder had aangeschaft was mijn oude digitale decoder over. Tweede smardcard geactiveerd via internet en hierin geprikt, nu heb ik dus ook op de slaapkamer digitale tv, met hetzelfde keuzepakket als op mijn andere decoder! De kaart was binnen een minuut actief, dat is eindelijk een systeem wat welk in 1x goed werkte (en dat had ik niet verwacht van ziggo, juist van ziggo nie’!)
2 comments